21 wrz 2012

Wrześniowe ptaszenie 20,21-08-2012

W dniach 20 i 21 września zorganizowałem sobie tzw. ptaszenie. Akcja odbyła się w przedziale godzinowym 16-19 nad ostoją przyrodniczą 'Dolina Zimnicy'. Zwykle zbaczałem ze standardowego szlaku edukacyjnego pozostawiając go ludziom. 

Można założyć, że pierwszą godzinę czatowałem na stanowisku dębowo-sosnowym w pewnej odległości od ścieżki. Następnie udałem się szlakiem w kierunku pól porolnych, za kładką skierowałem się w stronę torowiska, którego teren docelowo sprawdzałem.

Okazuje się, że wszelkie krzewy i zadrzewienia wzdłuż torowiska z lubością wykorzystują ptaki z tzw. drobnicy. Lista gatunkowa poniżej. Ptaków, co do których nie mam pewności nie publikuję. 


Łąki przed ostoją:
szczygieł - ~10

Dolina Zimnicy - stanowisko dębowo-sosnowe:  

dzięcioł duży - 2
dzięcioł średni - 1
gołąb grzywacz - 3
sikorki bogatki/modraszki

Dolina Zimnicy - wzdłuż torowisk:  

raniuszek - 6
makolągwa - 1 
pierwiosnek - 2
kapturka - 1
sikorki bogatki/modraszki - ~20

Osobniki ze wszystkich wymienionych taksonów (poza kapturką) okupowały w pewnym momencie jeden krzew!

Jak widać dla ptasich zapaleńców Dolina Zimnicy jak najbardziej się nadaje. Polecam! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz